Jobbe!

Yo!
Idag skulle jag följa med mamma till skanstull och leta efter ett par tango skor när Anna-Karin från jobbet ringde och fråga om jag kunde komma in och jobba. Klockan va då runt halv 4 tiden. Eftersom jag inte jobbar så mkt nu så sa jag ja! Mamma sa ja åt mig :P hehe
När jag kom dit var det bara att börja på en gång. Vi hade runt 108 julbordsgäster och halvfull matsal... Jag skulle jobba i matsalen istället för Valle (min syster) men jag vart allt-i-allo istället. Sprang överallt, uppe i matsalen och nere på julbordet. Helt okey!
Trodde vi skulle vara kort om folk eftersom Valle inte kunde jobba och Emily hade tagit vaccinet dagen innan så hon kände sig si-så-där. Men hon jobbade iallafall... Hon hade bara ont i armen så hon kunde inte bära så mkt.. Det ordnade sig till slut. Hon är nog den första på jobbet som har tagit den... Jag kommer inte att göra det. Jag känner att om jag ändå har överlevt alla andra influensor tidigare så kommer jag nog göra det nu med. Får jag den så får jag den. Vad ska jag göra?? Hur skulle ni göra? Ta den eller inte?
I slutet av kvällen så gick jag på besök hos våra grannar, restaurang JT. De har nämligen köpt upp en av våra lokaler STRIX som jag jobbade mest i och gjort om den. Det såg så mkt större ut och väldigt fint och fräsht va det också.. Fint golv =) Innan hadde vi heltäckningsmatta, ebolamattan kallade vi den för men nu har de svart kakel tror jag det är. Men iallafall... som sagt så va det STORT och fint!
Kom hem precis från jobbet... Hittade en "present" på sängen av min lillasyster Caroline. Hon vill ha hjälp med en bildläxa. Woho! Nu får jag rita lite också. Älsar att rita, måla och pyssla. Tycker det är jätte kul :P
Anyway, nu ska jag hoppa i sängs.. Upp och jobba imorrn med, julbord i Alberts =)
God natt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0