"Day Run"

Jaha då... Då har man precis kommit hem efter en lång, hård dock rolig 14 timmars pass. Idag va det väldigt mycket att stå i. Salt karen fylldes på, vi dukade med dukar, salt och kaffetillbehör, servetter, bestick, lyktor, såser samt ketchup. (Senap och peppar kommer förmodligen imorgon. Vi städade bort allt, dammsög och skurade hela lokalen, torkade av alla mässing stänger. Då va övervåningen typ klar. Sen började vi med undervåningen =)
Där va typ inget färdigt. Alla möbler bar vi in från lagret dvs. soffor, bord, stolar och barstolar. Vi dukade, putsade och hann nästan klart tills gästerna kom.
Hahaha... Jag va i min egna lilla värld och tog bort tejp från mässing stängerna när vi öppnade dörrarna. Då va det bara o springa o byta om.

Gästerna fick buffe som innehöll: 2 olika sorters Hotwings, ribs, 2 olika sorters korv, pasta, små potatisar, caesarsallad, coleslaw, nachos, 4 olika dipper och massa exotiska frukter typ 3 olika meloner, vindruvor, annanas m.m.
Alla fick drinkbiljetter i dörren. Efter det fick de köpa dricka för special pris. Som vanligt sprang jag runt som en dåre och bara njöt medan vissa andra tyvärr gick runt och klaga en massa. Hur som helst så hade jag det underbart. Gick runt och mös med alla, snacka skit och skojja en massa med gästerna, bråka med disken så jag kom närmare dem. De e mina tre änglar =) Noor, Fadde och Patu. Däremot dog man till slutet. Och nu kommer jag somna på två röda.

Imorrn blir det lika lång om inte längre dag. Träffas 10 då barrista utbildningen börjar därefter möte då vi får veta mer om hur vi ska jobba och så....

Fy va kul det kommer bli =)=)=) Woho!!!
God Natt mina kära!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0