O'Learys - snart klara =)

Då jobbar man och sliter... Förjobbet, dvs. bygget börjar bli klart, det är dock ytterst lite kvar på nedre våningen.  Alla sliter som djur för att allt ska hinna klart till premiären på fredag.
Eftersom vi inte har hunnit gått igenom allt i servis, bar eller kök så har vi lite av en "day run" imorgon då vi har bjudit in byggarbetarna vid sex-sju tiden och galleria personalen vid nio tiden...

Mitt jobb igår va bland annat att måla för spik hålen, skriva priser i erbjudande-formulär, klippa dukar och damma av toaletten. När nästa alla hade gått gick jag ner på undervåningen för att hjälpa Ove, enda byggarbetaren kvar på plats att fixa iordning. Jag gjorde inte mkt, men mer än vad som förväntades. Nyfiken som jag är så måste jag alltid titta på vad folk gör. Hehehehe. Men det va kul.

Idag kör vi igång och röjjer!! Allt som inte hör hemma i lokalen ska bort. Städfirman kommer och städar och sen är det bara börja duka i princip.Salt och pepparkar ska fyllas på, projektorn ska upp till storbildstv och så ska några bar stolar och 4-mannabord upp från förrådet.
Förhoppningsvis så kommer vi ha meny provning idag =) Och barrista utbildningen som skulle vara idag blir imorgon. Just nu sitter jag och äter frukost samt tvättar mina jobbar kläder. Börjar kl 11.

Juste... Fick mitt anställningsbevis igår =) 108,25 i timmen typ. Heelt okey lön tycker jag iallafall!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0